Hírek : Folyamatos fejlesztések: A Ford Crown Victoria |
Folyamatos fejlesztések: A Ford Crown Victoria
Enigma 2004.06.01. 19:26
Személy szerint az egyik kedvenc típusom az 1994-es Victoria, ami 3 féle rendőri festésben elérhető, ám a három most sem három, hiszen a Hongwell folyamatosan javít a típus legapróbb részletein.
Sok típusnál láthattuk, hogy az apróbb hibák kijavítása még a felmerülő többletköltségek ellenére is fontos részét képezik a Hongwell minőségre vonatkozó célkitűzéseinek. 1/72-es méretben jellemző dolog például, hogy az ML osztályos Mercedes villogósokból majdnem minden kétféle formában kapható, melyek közt a határt a tetősín megrövidítése jelentette.
A különböző frissítések által talán legtöbbet "sulytott" típus mégis a Ford Crown Victoria Police Interceptor, ami szinte minden évben hoz valami újdonságot a konyhára. Az én asztalomon ugyan egy 2003-as széria áll, mégis egy tartozásom leróvása közben volt szerencsém megismerkedni az idei típussal. Ebben a cikkben át szeretném futni a típust érintő változásokat, hogy ha valaki szert tenne egyre, be tudja azonosítani mit is tart a kezében.
Az első széria (kb 2000): a típus belső tere itt még drapp, az oldalablakokat elválasztó oszlopok nincsenek mattfeketére festve a californiai modell esetében, ellenben nem csupán a tető fehér, de az A és D oszlop is. Króm díszfestés csak a californiai ajtaján, valamint a michigani típuson található, ám a küszöb még ezesetben is alapszínű. A dísztárcsákon nem található Ford embléma.
Második széria (kb 2001): Az első irányjelzők már nem tömör narancs színűek, hanem átlátszó kadmiumsárgák, megjelenik minden változatnál az oldalablakok mattfeketére festése, ám először a californiai példányon a visszapillantó tükör is fekete festést kap. Érdekes módon az ajtóról eltűnik a króm díszléc, ehelyett megjelenik a lökhárítókon. A Highway Patrol felirat -csak ebben az évben- lekerül a hátsó lökhárítóra. A hátsó Ford embléma minden típusról eltűnik, ezek azóta sem jelentek meg többé. A michigani típus kóm festése az első kerék körül megrövidül, mivel az első lökhárító műanyag része már nem kap ilyen festést. A kormánykerék fekete helyett a belső térrel harmonizáló drapp színű.
Harmadik széria (2003): A két sötét autó teljes króm díszítést kap, kivéve az első lökhárító műanyag részét. A michigani autó króm küszöböket is kap. Mindhárom autó hátsó lámpáját króm csík szegélyezi, minden esetben mattfeketék mind az oldaloszlopok, mind a visszapillantó tükrök. Mind a kormánykerék, mind pedig a dísztárcsák Ford emblémákat kapnak. A belső tér már sötétkék, a műszerfal meg van festve(!).
A QX raktárából jelenleg elérhető típus (2004a): Alapvetően megegyezik az előző évivel, bár a belső tér festései (a kormánykerék Ford emblémájától eltekintve) eltűnnek. Újdonság azonban az új fényhíd, amit csak közelebbi vizsgálódás során lehet felfedezni. A régebbi típusok összhatását zavarta, hogy ezeken a fényhíd sorjái láthatóak voltak, míg most már a kis lámpák alulról kerülnek fröccsöntésre, így ezek nem láthatóak. A lámpák amúgy valamivel mattabb és szögletesebb formát kaptak. A californiai autó Highway Patrol felirata sárga helyett már arany színű. Egyetlen fennmaradó hibaként orvosolni próbálta a cég a rendszámtáblák problémáját, ti. mindhárom autó arizonai rendszámtáblával rendelkezett, annak ellenére, hogy egyik sem arizonai festésű. Sajnos a változás kicsit felemásra sikerült, mivel a kezembe akadt CHP modell valóban californiai rendszámot kapott, ám ugyanez volt a helyzet a buffaloi hátsó rendszámával is. Az igazi csalódás akkor ért, amikor megláttam, hogy ennek az első rendszáma továbbra is a régi arizonai, ami azért elég gáz. Mindemellett, ha szemügyre vesszük a rendőrségi címert, a buffaloi típus baltimore-i címert kapott. Szóval javítanivaló még van, lesz mire számítanunk a következő években is.
Olaszország idén (2004b): a legújabb talpazaton ezzel egyidőben feltűntek a típusok az olasz piacon is, ám igen furcsa, hogy ott a régi drapp belsővel. Ki érti ezt...
Végezetül meg kell említenem, hogy a buffaloi példány eredetijét megtaláltam az interneten, és sajnos az eredeti egy Chevrolet Impala SS, nem pedig egy Ford. A vicc kedvéért a Hongwell ezt a típust is gyártja, csak amerikai festésben nem elérhető, ehelyett olyan európai színekben kapható, amiben mi nem láttunk még Chevroletet. :) Különös. Amúgy a három kipécézett típus villogója is sokkal változatosabb az életben, mivel nem csak ez a V alakú fényhíd, de a rudi alakú híd és a kis gombvillogó (Kojak) is megtalálható rajtuk.
Amint látjátok, ezzel a típussal elég rendesen meg akarta szivatni a Hongwell azokat a gyűjtőket, akik minden részlet miatt megvesznek egy új autót. Persze nagyon fontos, hogy a típusok hibáit kiküszöböljük, ezzel is javítva azok élethűségét, szóval nem kell ehhez negatívan hozzáállni. Mindenesetre szerintem aki mindet össze akarja szedni, az most adja fel :) és inkább támogassátok azt a célkitűzést, hogy csináljanak taxit is és kerüljön be az amerikai termékvonalba a Chevrolet Impala SS/Caprice is. Hajrá!
* Időközben kikerült egy képtár az "új modellek" közé a Victoriáról.
|